برگزاری مجمع رسانه ای نمایشگاه نقاشی های کیارستمی در گالری گلستان

admin دسته‌بندی نشده

ایسنا نوشت: نمایشگاه نقاشی های زنده یاد عباس کیارستمی قرار است برای ابتدایی کود درون گالری گلستان به عرضه گذاشته شود؛ نقاشی هایی که بوسیله گفته لی لی گلستان – تو نشست خبری این رویداد- این آثار زمانی برای گذران زندگی این هنرمند به فروش گذاشته شده بودند، اما حالا از روی دیوارهای بناء های مختلف جمع آوری شده اند تا برای مدت دو هفته بعد دیگری از عباس کیارستمیِ فیلم ساز و عکاس به ارائه گذاشته شود.   نمایش مجموعه ای کمتر دیده شده از نقاشی های عباس کیارستمی

در این نشست اطاعاتی درباره نخستین نمایشگاه نقاشی های زنده یاد عباس کیارستمی و تاریخچه «مداد عباس» که به همراه این نمایشگاه منتشر شده است، ارائه شد.  

تو مقدمه لی لی گلستان، مجموعه دار و مدیر گالری «گلستان» از اهمیت نقاشی های کیارستمی سخن گفت و یادآور شد: آقای کیارستمی از دوستان قدیمی و خوب غلام بودند و همیشه به من مباهات می دادند و نمایشگاه عکس هایشان را درون گالری بوستان به نمایش می گذاشتند. درون آن سال ها قدیم به ایشان می گفتم حیف است که نمایشگاه نقاشی نمی گذاری و او همیشه جواب می داد که باید وقت بگذارم و کارهای جدید را هم اضافه کنم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.  

او ادامه داد: پس ازآن از فوت ایشان باز هم به این اندیشه بودم که برای آقای کیارستمی نمایشگاه نقاشی برگزار کنم و داخل همین راستا با پسرهایشان همچنین صحبت کردم تا کارهای او را جمع آوری کنیم. حدود ۱۲ اثر در خانه خودشان بود و سایر کارها را هم با پرس وجو پیدا کردیم. در حال حاضر ۳۳ اثر در نمایشگاه نمایش خواهد شد که البته ممکن است با ظاهر شدن کارهای جدید همچنان پهلو این تعداد افزوده شود. در تاریخچه «مداد عباس» همچنین ۳۲ تثر موجود است و یکی از آثار نمایشگاه درون آن موجود نیست؛ چراکه همین روز گذشته ویژگی تماس گرفت و گفت اثری از کیارستمی دارد.  

گلستان نیز درباره ی آثار نقاشی زنده یاد کیارستمی، اشعار کرد: همه کارها مدادرنگی است بوسیله غیر از یک معلول که با آبرنگ فرمان شده است. سه اثر را نیز درون خارج از کشور پیدا کردیم که نتوانستند بفرستند و عکس با کیفیت از آثار را ارسال کردند و ما هم چاپ کردیم و داخل پهلو سایر آثار گذاشتیم. همچنین تمامی آثار امانی هستند و بخاطر خرید نیستند.

او جایگاه آثار نقاشی کیارستمی را تو میان آثار خوب حوزه مدادرنگی و آبرنگ مطلوب برشمرد و خاطرنشان کرد: آثار نقاشی او از جایگاه منت برخوردار است و حتی داخل مقایسه با آثار هنرمندان خوب حوزه آبرنگ هیچ چیز کمی ندارد. اگر لقب کیارستمی روی این نقاشی ها نبود باز هم بوسیله نظرم نقاشی های بسیار دهش هستند که می توان برای آنها نمایشگاه برگزار کرد.  

مدیر گالری گاستان همچنین با پافشاری بر اینکه آثار نقاشی حی یاد کیارستمی بخاطر مقدماتی بار به نمایش گذاشته می شوند، اعتراف کرد: فکر می کنم این نمایشگاه نیز همانند نمایشگاه افتتاحیه گالری گلستان با ارائه آثاری از سهراب سپهری به کمیت ای شلوغ کار شود که خیابان های آن محدوده بسته شود.

درون ادامه محمود بهمن پور، مدیر نشر نظر همچنین در سخنانی درباره برگزاری نمایشگاه نقاشی های عباس کیارستمی، پیش روی کرد: این مجموعه مدال دهنده تداوم همان کسی است که در تمام آثارش از فیلم خمود تا ادبیات و عکس به عشق طبیعت عرشه می زند. روش کار آقای کیارستمی اینچنین وجود که عکاسی می کرد و مدتی بعد آن عکس ها را به نقاشی دگرگونی می کرده است. او تو مصاحبه ای که پیشتر انجام داده بود و قرار است به زودی منتشر شود، از خاطرخواهی خویشتن به طبیعت و نقاشی کردن بسیار سخن گفته است. او تو بخشی از خاطراتش رمز می کند که گاهی آنچنان درون غله زارها مبهوت می شده است که در همان مکان خوابش می برد. این خاطرخواهی بوسیله طبیعت که به نوعی سلوک دائمی آقای کیارستمی بود، در نقاشی هایش نیز دیده می شود.  

او همچنین یادآور شد که لقب کتاب یعنی «مداد عباس» توسط بهمن کیارستمی، پسر زنده یاد عباس کیارستمی پیشنهاد شد و یادآور کتابی از اوست که با موضوع مداد سرخ که در دهه ۶۰ و در مجلس یادگیری فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود.  

مدیر اشاعه دید با اشاره به فرآیند پیدا کردن آثار نقاشی عباس کیارستمی، گفت: در مراحل جمع آوری تاریخچه ادبیات های جالبی پیش آمد. به عنوان مثال مخبر شدیم که خانمی چون از قاب یک نقاشی خوشش آمده بود، اثری را خرید و بعد متوجه شد که آن اثر برای عباس کیارستمی بوده است. بانو دیگری نیز یک نقاشی به ما دادند و دو نقاشی پس گرفتند؛ ما وقتی نقاشی را گرفتیم و باز کردیم بیدار شدیم که یک پرتره ای از خود آقای کیارستمی (که توسط فرید دیگری کشیده شده بود) همچنین عقب نقاشی وجود داشت.  

بهمن پور خاطرنشان کرد: آقای کیارستمی به نقاشی عشق داشتند و هیچ گاه ادعایی هم در این اساس نداشتند. تمرکز واقعی او روی نقاشی تو سال های نخست سپس از انقلاب حیات که اجازه فعالیت چندانی نداشتند و به همین پندار هم روی نقاشی متمرکز شدند. حی یاد کیارستمی گاهی به این موضوع رمز کرده بودند که کمال مطلوب از کشیدن این نقاشی ها امرار معاش بوده است. او حتی روی بشقاب هم نقاشی می کرد و آنها را می فروخت. در واقع بازگشت به نقاشی بوسیله برهان شرایط ابدار عمر در آن دوران بوده است. اگرچه آن زمان آثار قیمت چندانی نداشتند، ولی فروش آنها بوسیله گذران زندگی این ستاره کمک می کرده است.  

گلستان همچنین تو ادامه این صحبت ها، اشعار کرد: او اوایل قیام به خیال امرار معاش نقاشی می کرد و تا اینکه زمانی هم با چوب امر و مجری محکم می کرد که متعدد هم کارهای خوب و صنف ای بودند. با این وجود آقای کیارستمی او هر موثر که ارتکاب می داد به آن علاقه مند بود.

بهمن پور نیز در جزء دیگری از سخنان خود از مشکلات و دغدغه های انتشار تاریخ های هنری سخن گفت و یادآور شد که در ۲۰ سال اخیر هنر از تفنن اجتماعی بوسیله یک موضوع محوری تحول شده است و به شکل حرفه ای لطافت به این مقوله نگاه می شود و در  محصولات این بخش نیز در این سال ها اسودگی تر مخاطبان خودشان را ظاهر می کنند.  

نمایشگاه نقاشی های زنده یاد عباس کیارستمی از ۱۷ تا ۲۹ آبان ماه درون گالری گلستان برگزار است.

شاید دوست داشته باشید:

درباره بنا و معماری برج لندن

همشهریSGHAROOOON آنلاین – مهدی تهرانی: معماری برج لندن در اصل برداشتی از ریختگی معماری گوتیک انگلیسی است. اکنون بیش از […]

یک نکوداشت برای چهلمین روز کوچیدن مسعود عربشاهی

به گزارش هنرآنلاین؛ همچنین تعدادی از آثار این بازیگر از روز ۱۲ تا ۱۸ آبان ماه تو گالری استاد لرزاده، […]